stormveig

Thailand feb. 2017

Phuket, Thailand februar 2017

Mandag d. 6. februar 2017

Vi ankom til lufthavnen i Phuket 13.25 lokal tid. Storm blev lidt dårlig lige da vi landede, men fik det hurtigt bedre. Vi blev fragtet i minibusser til vores hotel, Swissotel Resort i Kamala Beach. Vi pakkede hurtigt ud og så blev der badet. Aftensmaden bestod af rugbrødsmadder indtaget i lejligheden.

Tirsdag d. 7. februar 2017

En ny dag truer....

Så blev det tirsdag. Vi vågnede først ved en 10-tiden efter en nat, hvor vi vendte og drejede os. Storm var sulten kl. 03 og klar til at stå op, men vi er åbenbart alle faldet i søvn igen. Morgenmaden blev indtaget i hotellets restaurant. Der var alt, hvad hjertet begærer af tropiske lækkerier. Nu står den på blåt vand i poolen og total afslapning på solsengene - yes, we like:-)

Senere gik vi en lille tur langs Kamala Beach, hvor der blev shoppet badedyr til poolen. Resten af dagen blev der badet til den store guldmedalje. Dagen blev afsluttet med lækker aftensmad på en af strandens mange spisesteder efterfulgt af lidt kortspil og en lille skarp.

Onsdag d. 8. februar 2017

Igen i dag var hotellets pool et hit. Sidst på eftermiddagen aflagde vi en af de lokale skræddere et besøg. Morten fik bestilt et nyt jakkesæt og mor et par shorts. Aftensmaden blev indtaget på en af restauranterne langs stranden. Dagen blev rundet af med kortspil.

Torsdag d. 9. februar 2017

I dag gik fem af os til stranden, hvor vi fik en oliemassage. Der blev grinet en del af vores blegfede europæiske kroppe:-)

Sidst på eftermiddagen tog vi en taxi til Patong, hvor vi slentrede lidt rundt. Turen gik også igennem byens bar-gade, som bestemt ikke er for sarte sjæle. Vi spiste aftensmad på en af byens restauranter inden vi igen tog en taxi hjem.

Fredag d. 10. februar 2017

Også i dag har vi gjort det, vi er kommet her for - at slappe af:-) Sidst på eftermiddagen gik vi ind til det lokale marked i Kamala. Der blev shoppet lidt. Storm blev den glade indehaver af et par fodboldtrøjer og -bukser, Solveig fik en fin lyserød kjole!!!! Inden vi forlod markedet, fik ungerne også lige brændt lidt energi af i hoppeborgen.

Vi gik ned på stranden for at spise. Vi havde dog lidt udfordringer med at finde en restaurant, hvor der var plads til os alle. Der var virkelig travlt i aften, men til sidst lykkedes det os dog alligevel at få plads på restaurant Dengs. Og tro det eller ej, selv bedste-moster og mormor sprang ud i det thailandske køkken. Efter maden rundede Allan og Morten en salgsbod for snorkleture.

Hjemme på hotellet igen var vi lige ved at blive blæst bagover af lyden fra den FRANSKE film, som man havde valgt at smække op på storskærm ved poolen. Godt man ikke har helt små børn, der skal sove....

Lørdag d. 11. februar 2017

I dag startede dagen ved poolen. Hen på eftermiddagen gik nogle af os ned langs stranden for at finde en, der kunne tage os med ud på en kort snorkletur en af de kommende dage. Vi rundede også lige en dykkerbutik, hvor Allan fik bestilt en dykkertur. Inden vi tog hjem til hotellet igen, var vi forbi et supermarked. Vi kunne dog ikke få lov at købe øl, da d. 11. februar er en hellig Buddha dag. Vi tog en tuk tuk hjem og læssede Allan af på stranden, så han kunne få bestilt snorkleturen. Han gik dog forgæves. Allan nåede kun lige hjem til hotellet på gå-ben inden det begyndte at styrtregne.

Aftensmaden indtog vi på et nærliggende spisested. Bagefter hentede vi Mortens nye jakkesæt hos den lokale skrædder. Vi fik lige en omgang styrtregne mere, inden vi gik tidligt i seng, da vi alle vil se, om vi kan komme med på snorkletur i morgen.

Søndag d. 12. februar 2017

Vi kom ikke på snorkletur om formiddagen, da det blæste for meget.I stedet slappede vi af ved poolen. Efter frokost havde vinden lagt sig og vi bestemte os for at se om vi kunne komme på snorkletur alligevel. Vi tog alle en taxi ned til stranden, hvor Morten og Allan fik fat i den samme mand som i går. Han ville gerne tage os med på snorkletur. Prisen var 4000 bath. Vi steg ombord i hans long tail boat og satte kursen mod Banana Beach. Her blev den ældre generation og Solveig læsset af.

Morten, Allan, Storm og Malene fortsatte med båden ud til Rock Island, hvor vi snorklede med en masse farverige fisk. Efter en halv times tid sejlede vi tilbage til Banana Beach. Vi aftalte med kaptajnen at gå i land, inden vi alle sejlede tilbage til Kamala Beach. Malene gjorde en imponerende entré, da hun valgte at vælte ned i vandet, da hun skulle stige af båden;-) Inde på stranden fik vi os en fin snak med en lokal mand, som var meget ked af, at Thailand havde mistet deres konge. Han mente, at vejret havde opført sig underligt siden kongens død og desuden var thaierne ikke længere så glade. Og så begyndte det ellers at småregne, så vi besluttede os for at komme med båden tilbage i en fart.

Drypregnen blev hurtig til styrtregn, så vi sad i den åbne båd med håndklæder og prøvede at dække for regnen. Pludselig blev vi dog mødt af to unge fyre på jetski, som synes det var ualmindeligt sjovt at sejle tæt på vores båd, så vi blev overdænget med endnu mere vand - skal hilse og sige, at når der kommer sådan en bølge fra en jetski så tæt på, så føles det nærmest som at få en kæberasler. Storm blev bange og græd og græd, det samme gjorde kaptajnens lille søn, som var med på turen. Kaptajnen kunne genkende de to jetski og han sejlede ind til udlejningsstedet. De to unghaner på jetski blev kaldt ind til stranden, og så fik de da ellers lige tudet ørerne fulde af en rasende Allan. De så lidt slukørede ud efter at have smagt Allans medicin....

Drivvåde og tilbage på Kamala Beach tog vi en tuk tuk tilbage til hotellet - 9 mand i en tuk tuk, wauv:-) Vi fik et tiltrængt bad og tog en taxi til Pavillion Beach Restaurant, hvor vi fik god mad. Så blev der handlet lidt, inden vi fik prajet to mindre bling bling tuk tuk'ere til hotellet, hvor der blev spillet kort:-)

Mandag d. 13. februar 2017

Allan tog på en halvdages dykkertur med to dyk, mens vi andre slappede af derhjemme. Da han kom hjem spiste vi frokost. Sidst på eftermiddagen gik Allan, Malene og børnene en tur til stranden, hvor der blev bygget dæmninger.

Tirsdag d. 14. februar 2017

Vi fik alle en omgang massage på stranden - enten med olie, aloe vera eller coconut oil (300/400 bath). Vi delte os op i hold, så damerne fik om formiddagen og herrerne om eftermiddagen. Resten af dagen var ren afslapning.

Onsdag d. 15. februar 2017

Storm og Solveig sov hos mormor og bedstefar, for Morten, Allan og Malene havde bestilt en tur til Phi Phi Islands (3500 bath pr./person) med afgang fra hotellet kl. 07.15-07.40. Opsamlings-taxaen blev dog en halv time forsinket, da der angiveligt havde været en trafikulykke på vej hen til vores hotel.

Vi blev kørt til Boat Lagoon Marina, hvor vi gik ombord i en speedbåd. Vi blev først sejlet ud til Bamboo Island. Vi fik frokost på Phi Phi Don, hvor Allan og Malene også lige nåede at smugkigge på øens marked. Turen endte på i Maya Bay - stranden som er med i den efterhånden gamle film 'The Beach', men som tilsyneladende stadig kan tiltrække en masse turister. Og turister var der RIGTIG mange af over det hele - det synes meget overvældende i forhold til, da vi besøgte Phi Phi Islands tilbage i 2003. Thailand virker knap så autentisk som dengang for 14 år siden.

Hjemme igen gik vi alle sammen ud at spise på en restaurant på stranden. På hjemvejen gik Allan forbi skrædderen og bestilte tre skjorter (3000 bath).

Torsdag d. 16. februar 2017

I dag var der dømt afslapning til efter frokost. Derefter tog Morten, Allan, Malene og børnene en tur til stranden, hvor der blev bygget sandborg, badet og spillet bold. Allan var dog en tur tilbage på hotellet, da vi ikke kunne finde Storms sandaler. De blev fundet i legehjørnet i restaurantens hotel, hvor de var blevet parkeret om morgenen til morgenmaden! Inden vi tog en tuk tuk tilbage til hotellet, blev der shoppet lidt i byen. Solveig blev selvfølgelig en fantastisk pink badedragt rigere. Og så fik vi en hjemmelavet is frisk fra fad:-)

Aftensmaden blev indtaget på restaurant Mamma Mia - lækker mad om man er til thai eller andet. Det kan anbefales:-)

Fredag d. 17. februar 2017

I dag har den stået på afslapning og badning på hotellet. Sidst på eftermiddagen tog vi igen på marked. Der blev shoppet lidt tøj mv. Aftensmaden blev ligeledes indtaget på en kending - Pond restaurant ved stranden. Efter spisning sendte vi en lanterne op og mindedes de af vores kære, der desværre ikke længere er iblandt os....

Lørdag d. 18. februar 2017

I dag er den sidste dag i Thailand. Der er blevet badet og så har Allan og Malene været ved stranden og fået en sidste omgang massage og handlet det sidste.

Aftensmaden blev indtaget på Mamma Mia lidt tidligere end vi plejer, da vi skal tidlig op i morgen.

Inden sengetid blev der pakket kufferter i stor stil.

Søndag d. 19. februar 2017

Alarmklokken ringede ca. 05.30 lokal tid. Vi spiste den sidste morgenmad i hotellets restaurant kl. 06.30 og kl. 07.10 var der afgang i taxi mod lufthavnen i Phuket. Efter en lang dag landede vi på hjemmeadressen ca kl. 23 dansk tid.

Nyeste kommentarer

26.03 | 05:19

Flot side. KH. Baur

23.01 | 22:41

Storm er godt nok sej og hvor fin Solveig er Og et flot landskab

20.01 | 17:03

det ser spændende ud Malene &Allan i må ha en fortsat god tur hilse Lars

19.01 | 18:10

Åh, hvor I da oplever noget, I må trænge til ferie når I kommer hjem. O...